Mit mond a szakember?

Mik az egészséges zsírok a fogyáshoz

Itt az idő, hogy tisztázzuk, mik is azok az étkezési zsírsavak, melyek egészségesek ezek közül, melyektől kell ódzkodnunk.

10 tipp gyors fogyáshoz kezdő életmódváltóknak

Továbbá fontos kitérni arra is, hogy melyek a legjobb zsírsavak a fogyáshoz. Mik azok a zsírok?

mik az egészséges zsírok a fogyáshoz

Az étkezési zsírok kulcsfontosságú szerepet töltenek be. Muszáj bizonyos mennyiséget elfogyasztanunk ahhoz, hogy a testünk megfelelően működhessen.

mik az egészséges zsírok a fogyáshoz

Meghatározó feladatokban játszanak szerepet, mint például a tesztoszteron hormon termelésének elősegítése, sejtszerkezet építése és megtartása, illetve a nyugalmi állapotunkban is szükséges energia biztosítása. A zsírok nagyon magas energiatartalommal bírnak, hiszen esetükben minden elfogyasztott gramm 9 kcal bevitelét jelenti. Bármennyire is fontos odafigyelnünk a zsírbevitelre, ne feledjük, hogy könnyedén fogyaszthatunk belőlük túl sokat, ami nem kívánt kalóriatöbblethez, végső soron pedig súlygyarapodáshoz vezethet.

  1. Élet és stílus kourtney kardashian fogyás
  2. Kevesebb szénhidrátot vagy kevesebb zsírt együnk, ha fogyni szeretnénk?
  3. Szénhidrát, zsír, fehérje: milyen arányban fogyaszd a makrotápanyagokat? | Diéta és Fitnesz
  4. Mik az egészséges zsírok a fogyáshoz - Mennyi az egészséges gyors fogyás mértéke?
  5. Téma: Egészség Mekkora napi zsírbevitel szükséges az egészség megőrzéséhez?
  6. Túllépés és fogyás az étvágytalanság helyreállításában

Természetesen ez annak megfelelően változhat, hogy magas zsír- alacsony szénhidrátbevitelt ír-e elő az általunk követett diéta. Minden embernek más és más elképzelése van arról, hogy mitől lehet egészséges a zsír.

mik az egészséges zsírok a fogyáshoz

Valójában nincs is egyértelmű, tudományos meghatározás arról, hogy mi az az egészséges zsír. A zsírok esetében két fő csoportról beszélhetünk, a telített és a telítetlen zsírokról ezek még tovább oszthatók alcsoportokra.

mik az egészséges zsírok a fogyáshoz

A zsír telítettségét vagy telítettlenségét a szénkötések közötti különbség határozza meg. Mik az egészséges zsírok a fogyáshoz telítetlen zsírok kettős kötést mutatnak egyes szénatomok között. A telített zsírok nem tartalmazzák ezt a kettős kötést, tehát sokkal közelebb vannak egymáshoz, mint a telítetlen társaik.

mik az egészséges zsírok a fogyáshoz

Egészséges magas zsírtartalmú ételek Az elfogyasztott zsírok többségének telítetlen zsíroknak kell lenniük. Ezek két csoportra bonthatók, ahogy már említettük: az egyszeresen telítetlen és a többszörösen telítetlen zsírokra. A telítetlen zsírok egészséges forrásai: Avokádó Mandula, dió, pisztácia és más diófélék Mogyoróvajak figyeljünk a hozzáadott cukorra Olívabogyó.