Egészséges zsírok, amelyek jó a fogyáshoz - Melyek a jó fogyókúra alapjai? Egészséges zsírok fogyás

Egészséges zsírok, amelyek rossz a fogyáshoz

Jó zsírok, rossz zsírok: íme, az iránymutató kisokos! Sándor Alexandra Valéria Minél kevesebb zsírt eszel, annál karcsúbb és egészségesebb leszel?

C-vitamin (C-vitamin) MAP stabil, 5 g..

Hát nem egészen. A szervezetednek ugyanis szüksége van zsírokra. Olyannyira, hogy nélkülük működésképtelen lenne. Mennyi zsír kellene? Hiába hangzik jól első hallásra a zsírszegény — vagy esetleg "zsírmentes" — diéta, valójában nem a mennyiség, hanem a minőség a legfontosabb.

Az úgynevezett esszenciális, tehát egészséges zsírok zsírsavak segítenek a zsírban oldódó vitaminok szállításában és tárolásában, puhán tartják a bőrt, ráadásul kitűnőek "üzemanyagnak". Könnyű viszont összekeverni a "jó" és a "rossz" zsírokat, nehéz ugyanakkor megtalálni belőlük a megfelelő mennyiséget. Ez egyébként a nyugat-európai országokra vagy az Amerikai Egyesült Államokra is igaz. Ennek oka, hogy a zsiradékot gyakran úgy tartják számon a köztudatban, hogy javítja az étel ízét és állagát.

Mind a hagyományos receptek, mind pedig a feldolgozott élelmiszerek sokkal több zsírt rejtenek, mint kellene.

Egészséges zsírok, amelyek nélkül nem lehet egészséges és fogyni - Zöldségek

Tényleg a zsír az, ami hizlal? Törvényszerű lenne levonni a következtetést, hogy a zsír a felelős a járványszerűen terjedő elhízásért. A zsírok nem megfelelő mennyisége és minősége azonban csak a baj egyik oka. Az túlsúly és az elhízás sokkal összetettebb probléma annál, mintsem hogy egyetlen tápanyagtípus számlájára lehessen írni. Igazából a túlzott kalóriabevitel az, ami hízáshoz vezet, ebbe pedig beletartozik a többi tápanyagfajta — a szénhidrát és a fehérje — nem megfelelő fogyasztása, valamint az alkoholé is.

Larabarok, amelyek rossz a fogyáshoz, Zsírégetés

Hiába keresnek olyan sokan csodaszert az elhízás ellen, igazából egyszerű a matek: a túl kevés mozgás és a túl sok kalória súlygyarapodáshoz vezet, rendszeres sporttal és a tudatos táplálkozással pedig fogyás vagy optimális súlytartás érhető el.

Ugyanakkor a genetikai adottságok, a nem, a kor és egyéb életviteli tényezők is árnyalják a egészséges zsírok. A zsír tehát nem az elhízás egyetlen oka, de mégiscsak szerepet játszik benne, hiszen a legkalóriadúsabb tápanyagfajta mind közül. A zsír grammonként 9 kilokalóriát tartalmaz, míg a szénhidrát és a fehérje csak 4-et, az alkohol pedig 7-et. A túlzott zsírbevitel hibájába pedig könnyű beleesni, mert olyan népszerű és ízletes ételek tartalmazzák, mint a sült krumpli, a feldolgozott élelmiszerek, a sütemények, a kekszek, a csokoládé, a zsíros húsok vagy a sajtfélék.

Miért KELLene zsírokat is enned, ha fogyni akarsz? Most megtudhatod! | Peak girl

Noha "helyi hízás" vagy "helyi fogyás" tulajdonképpen nincsen, hiszen ezek a folyamatok a test egészére kihatnak, ám egyéni adottságoktól függ, hogy melyik részen milyen ütemben amelyek rossz a fogyáshoz végbe. De a túl sok zsír okozta gyarapodás biztosan megnöveli a derékbőséget! A belső szervek körül felhalmozódó zsigeri zsír pedig növeli a 2-es típusú cukorbetegség kockázatát, valamint a szív- és érrendszeri megbetegedések és bizonyos rákfajták például a mell- vagy a vastagbélrák kialakulásának veszélyét is.

fogyni köles

A táplálkozástudományi szakemberek egyetértenek abban, hogy a megfelelő minőségű zsírok kiválasztása és a mennyiség szabályozása kulcsszerepet játszik a világszerte dobogós halálokként megjelenő szív- és érrendszeri betegségek kialakulásában.

Nem egészséges zsírok azonban megfeledkezni arról, hogy bár bizonyos zsírsavak tényleg jobbak a szívnek, derékbőség szempontjából ugyanolyanok, mint a rosszak, elvégre ugyanannyi kalóriát tartalmaznak. A zsírbevitel ésszerűsítése nemcsak a fogyásban segít tehát, hanem hozzájárul a hosszabb és egészségesebb élethez is.

A zsír tényleg olyan rossz? - Magazin - VitalAbo Online Shop Magyar

Most egészséges zsírok melyik a "jó" zsír, és melyik a "rossz"? Alapvetően a zsírok két csoportját zsírégető seremban meg: a telített és a telítetlen zsírsavakat. Ezeken belül további alcsoportok vannak. Kezdjük a jókkal: ők a telítetlen zsírsavak, amelyek között léteznek egyszeresen és többszörösen telítetlenek.

KĂśnyvajĂĄnlĂł

Ezek mindegyike — mértékkel fogyasztva — segít csökkenteni a koleszterinszintet, ezáltal pedig a szívbetegség kockázatát is.

Főleg, ha a telített zsírsavakat és a amelyek rossz a fogyáshoz ilyenekre cseréljük le az étrendben.

fogyhat e légsütővel

Többszörösen telítetlen zsírsavak elsősorban a növényi olajokban vannak jelen. Ezek hozzájárulnak mind a koleszterin, mind pedig a trigliceridszint csökkentéséhez.

BĂ­rĂł — Dr. Fokozatosan emelve az időt, percet ĂŠrjĂźnk el. Az edzett embernek nagy intervallumban mozog a pulzusa, pl.

A többszörösen telítetlen zsírsavak egyik fajtája a gyakran említett omega-3, amelynek szívre, idegekre, bőrre és hajra gyakorolt pozitív hatása széles körben ismert. A különösen hasznos, speciális "hosszú láncú" omegaat halfélékből pl.

Egészséges zsírok, amelyek jó a fogyáshoz - Melyek a jó fogyókúra alapjai? Egészséges zsírok fogyás

De a diófélék és magok is tartalmazzák ezt a hasznos zsírsavat, közülük is a legtöbbet a lenmag. Már napi 1,5 kiskanál őrölt lenmag fedezheti az omega-3 szükségletünket. Ugyanezt 2 kiskanálnyi chia mag vagy szem dió fogyasztásával is elérhetjük.

képtelen elveszíteni a hasa kövér hím

Az egyszeresen és többszörösen telítetlen zsírsavak legnagyobb előnye, hogy segítenek a vérben található "rossz", azaz LDL koleszterin low density lipoprotein szintjének csökkentésében, és a "jó" HDL koleszterin high density lipoprotein szintjének növelésében. Tulajdonképpen ez az egyensúly a legfontosabb tényező a szív- és az érrendszer egészségének megőrzésében.

Zsírok fogyáshoz

A Földközi-tenger környékén honos mediterrán étrend az, amelyik ilyen szempontból a legtökéletesebb. Az ott élők ugyanis főleg olívaolajat használnak zsiradéknak, rengeteg zöldséget és sovány húsokat esznek, így a szívbetegek aránya sokkal alacsonyabb náluk. Az egyszeresen telítetlen zsírsavakra jellemző, hogy szobahőmérsékleten folyékonyak, hűtőben viszont megszilárdulnak. Ezek a szívbarát zsírok általában tele vannak antioxidáns hatású E-vitaminnal, és egészséges zsírok olíván kívül megtalálhatóak többek között az avokádóban, a mogyoróban, a mandulában, a brazil dióban, a kesudióban, a szezámmagban, a tökmagban, illetve a repce- és a mogyoróolajban.

Milyen zsírokat érdemes elkerülni? Említettük már, hogy telített és transzzsírokból jobb minél kevesebbet bevinni, hiszen növelik a koleszterinszintet, hozzájárulnak az érelmeszesedéshez, így összességében növelik a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatát.